Em-Cargo

Van envelop tot pallet

Vervoersvoorwaarden

Wij vervoeren uw goederen met de grootst mogelijke zorg. Onze auto's zijn uitgerust met voldoende verhuisdekens en spanbanden. Met oog voor detail zorgen wij dat uw goederen op de juiste manier geladen en gelost worden en zorgen dat ze tijdens het transport niet kunnen verschuiven. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan dan zijn uw goederen verzekerd tegen schade van laden tot en met lossen.

U dient uw goederen deugdelijk verpakt aan te bieden, voorzien van adreslabels. Indien het grotere goederen betreft, zoals meubels of witgoed dient u de kwetsbare delen te voorzien van een extra beschermlaag.

De goederen dienen zich op de begane grond te bevinden op een zo kort mogelijke afstand van de openbare weg. Indien de goederen naar de 1e of hogere verdieping moeten worden gebracht of gehaald dan dient u dit vooraf met ons te overleggen. Een meerprijs kan van toepassing zijn.

Indien de goederen een individueel gewicht van 35 kg of meer hebben dan dient u voor een tilhulp te zorgen. Indien u zelf geen tilhulp kunt verzorgen dan kunnen wij dit tegen een meerprijs voor u regelen.

De koerier controleert voor het laden de goederen op zichtbare schade. Indien er niet gemelde schade aan de goederen geconstateerd wordt dan neemt de koerier ten alle tijde contact op met de ontvanger voor overleg. Indien de afzender dan wel de ontvanger afziet van vervoer i.v.m. de geconstateerde schade, vindt er geen restitutie van de transportkosten plaats. De koerier is niet verantwoordelijk voor schades die hij redelijkerwijs niet had kunnen constateren ten tijde van het laden, bijvoorbeeld door verpakking of beschermingsmaterialen waardoor de schade niet zichtbaar is.

Indien er ondanks alle goede zorgen toch een schade aan uw goederen is ontstaan, meldt dit dan meteen aan de koerier. Controleer daarom bij het in ontvangst nemen van uw goederen altijd goed of er geen schades zijn en de zending compleet is. De koerier zal u hier ook om vragen.  In het geval van een niet eerder geconstateerde schade kan de koerier dan een schaderapport opmaken en foto's van de schade bijsluiten. Wij zullen uw claim dan aan onze verzekeraar voorleggen. Na vertrek van de koerier vervalt de mogelijk van een schadeclaim. Schades ontstaan tijdens het laden, lossen en vervoer worden door ons vergoed tot een maximum van 454 euro per zending, mits juist en tijdig gemeld.

Tot 48 uur voor de afgesproken datum en tijd kunt u uw opdracht kosteloos annuleren. Het betaalde bedrag voor het transport wordt dan binnen 24 uur naar u overgemaakt. Bij annulering tussen 48 en 24 uur van tevoren krijgt u 50% van de betaalde kosten terug. Indien de opdracht minder dan 24 uur van tevoren wordt geannuleerd vindt er geen restitutie plaats.

Indien bij aankomst van de koerier blijkt dat de aard van de goederen niet overeenkomt met de informatie die is verstrekt door de opdrachtgever (veel groter/veel zwaarder/niet op de begane grond/gevaarlijke stoffen etc.) behouden wij ons het recht voor om de zending te weigeren zonder de vervoerskosten te restitueren.

Al uw zendingen zijn bij ons standaard verzekerd tot 454 euro.



 
E-mailen
Bellen
Info